niedziela, 3 czerwca 2012

WŁOSY i CIAŁO - Kąpiel w Mleku + Miodzie + Cynamonie;)

WŁOSY i CIAŁO - Kąpiel w Mleku + Miodzie + Cynamonie;)

Witajcie;)


Wczoraj postanowiłam zafundować swoim włosom i ciału kąpiel mleczno - cynamonowo - miodową;) 

Do garnka wlałam o,5 l mleka, dolałam o,5 wody i podgrzałam. Następnie dodałam dużą łyżkę miodu ( tylko tyle miałam;( i łyżeczkę cynamonu.

Wszystko przelałam do miski o średnicy ok. 30 cm. Tak abym mogła swobodnie zamoczyć włosy i czubek głowy;)


Myślę, że właściwości mleka są Wam znane;) i nie muszę ich opisywać.
Dodam tylko, że jest ono od wieków w kosmetyce i pielęgnacji włosów oraz ciała stosowane;)
A jego największą zwolenniczką była legendarna królowa piękności czyli Kleopatra! 
Która uwielbiała się w nim kąpać;)

Miód - poza właściwościom nawilżającym, kojącym i zawartością cennych witamin,
pięknie nabłyszcza włosy, uwydatnia ich kolor.

Cynamon - a tu niespodzianka, o której być może nie wiecie, ja nie wiedziałam;)
poza cudownym zapachem, właściwościom kulinarnym i leczniczym, ma właściwości kosmetyczne! Jest również afrodyzjakiem;)

Ze względu na swoje właściwości: ujędrniające, rozgrzewające, ściągające,... 
W kosmetyce jest używany do maseczek na twarz, do pillingu ud i ciała -   pomaga zwalczyć cellulit! Znajdziemy go też w składzie kremów, balsamów i pilingów.

Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat cynamonu, polecam artykuł:



Umyłam włosy szamponem i zamoczyłam je w misce z miksturą;) 
Wzięłam również małą filiżankę i polewałam włosy od góry, tak aby całość spływała z powrotem do miski;) dzięki temu, wszystkie włosy były zamoczone a mikstura prawie w całości została;) więc wlałam ją później do kąpieli;) ale dodałam 1 l mleka;)
Wcześniej jednak odlałam troszkę do drugiej filiżanki aby obmyć twarz;)

Jeśli chodzi o kąpiel włosów, to było to dla mnie dość męczące, ze względu, że jednak zapach miodu, mleka i cynamonu był dla mnie dość mdły w dodatku pogoda sprzyjała dusznością.
Natomiast kąpiel sprawiła mi dużą przyjemność;) Jak bym miała 2 lub 3 l mleka to było by bosko;) ale cóż - oszczędność się wkradła;(

Co do cellulitu - to pilingu jeszcze nie próbowałam, ale zamierzam;)

Skutki uboczne kąpieli włosowej - na włosy nałożyłam później odżywkę Isany z babasu i spłukałam, następnie na dolną połowę włosów nałożyłam olejek migdałowy, był wieczór, nie planowałam wychodzić, więc stwierdziłam, że dobrze zrobi to moim włosom.
Nie suszyłam ich, skoczyłam do wanny. Rano moje włosy były oczywiście nieco przeciążone, nie nadawały się do wyjścia z domu, ale to raczej sprawa indywidualna. W każdym razie radzę wypróbować taki zabieg, gdy nie planujemy nigdzie wychodzić;)
Na skórze głowy miałam drobinki cynamonu;) najpierw myślałam, że to jakieś zaskórniki 
- ale skąd?! Druga myśl - jakiś brud? Ale to tylko cynamon;)

Eliksir ładnie nawilżył umytą wcześniej twarz, potem tradycyjnie nałożyłam krem, zauważyłam dzisiaj rano, że wielkie syfki się bardzo zmniejszyły;)

Będę starała się choć raz na 2 tyg. zafundować sobie taki zabieg;)
Obecnie mam bardzo długą listę zabiegów w planach: olejowanie, maski sklepowe, maski domowe, masła shea, wcierki glinki,... że nie wiem czy więcej czasu znajdę na mleczne rewelacje;)

Ciekawa jestem jakie są Wasze doświadczenia z mlekiem? Miodem? Cynamonem?

pozdrawiam;)









5 komentarzy:

  1. http://letmeloveyouzayn.blogspot.com/
    Będę wdzięczna jak zaobserwujesz lub skomentujesz ;) Odwdzięczę się .

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. ;) ja uwielbiam zapach cynamonu i uwielbiam go jeść;) zwłaszcza z odgrzewanym na patelni makaronem lub z knedlami na słodko mniam;)

      Usuń
  3. zazdroszczę kąpieli
    i zazdroszczę wanny :D
    jak to brzmi, ale takie są wady prysznica :P

    OdpowiedzUsuń