Mleko Miód Kąpiel WŁOSY CIAŁO

WŁOSY i CIAŁO - Kąpiel w Mleku + Miodzie + Cynamonie;)

Witajcie;)


Wczoraj postanowiłam sprawić swoim włosom i ciału dla odmiany kąpiel naturalną, odżywczą. Z domowego przepisu. Chciałam poczuć się jak Kleopatra :) Nawilżyć skórę. Odprężyć się. Wypróbować coś nowego. Coś z Miodem. Tak cenionym od zawsze. A co ma z tym wspólnego cynamon? Zaraz opiszę szczegóły poniżej. Zapraszam!

Taką wyjątkową kąpiel sprawiłam nie tylko swojemu ciału, ale i włosom!
Jeśli chodzi o przygotowanie tej kąpieli. To będziemy potrzebować kilka skłądników. Ważne aby nie dać ich za dużo. Bo eliksir po kąpieli może być trudniejszy do zmycia. Jeśli stwierdzimy, że jednak daliśmy nieco za dużo tych składników, to wystarczy do wanny wlać nieco więcej wody. Lub w przypadku włosów, rozcieńczyć nasz eliksir ciepłą wodą.

Wybrałam mleko ponieważ słynie ono z właściwości takich jak:
regeneracja i odbudowa naskórka, złuszczanie martwego naskórka, zwężanie porów, delikatne rozjaśnianie skóry oraz działanie antybakteryjne. Dlatego mleko jest polecane również do pielęgnacji skóry trądzikowej. Jak moja. Dodam jeszcze, że mleko jest od dawna stosowane w kosmetyce i pielęgnacji włosów oraz ciała.
A jego największą zwolenniczką była legendarna królowa piękności czyli Kleopatra! 
Która uwielbiała się w nim kąpać. 

Miód znalazł się w moim przepisie ponieważ:
wygładza i odżywia skórę, dodaje blasku i promienności skórze, przyspiesza leczenie zmian skórnych.



Natomiast cynamon:
poza cudownym odprężającym zapachem, właściwościom kulinarnym i leczniczym, ma właściwości kosmetyczne! Jest również afrodyzjakiem;) W kosmetyce cynamon jest używany do pillingu ciała w szczególności ud. Gdyż pomaga zwalczyć cellulit. Znajdziemy go też w składzie kremów, balsamów i pilingów.



Oto przepis relaksacyjnej kąpieli z miodem i mlekiem:

Do garnka wlałam o,5 l mleka, 
dolałam o,5 wody i podgrzałam. 
Następnie dodałam dużą łyżkę miodu, gdyż tylko tyle miałam ;( Nie należy dawać go jednak zbyt dużo bo będziemy się kleić.
Dodałam rónież łyżeczkę cynamonu. A po co cynamon? O tym za chwilę.

Miód w moim przypadku był Wielokwiatowy. Myślę, że prawie każdy się nada. Nie jestem pewna tylko czy Miód Rzepakowy będzię dobry ze względu na swoją konsystencję. Ale nie neguję jego używania. Po rozpuszczeniu również może nas pozytywnie zaskoczyć.

Zaczęłam swój rytuał piękna od włosów.
Po podgrzaniu, wszystko przelałam do miski o średnicy ok. 30 cm. Tak abym mogła swobodnie zamoczyć włosy i czubek głowy;)







Najpierw umyłam włosy szamponem i zamoczyłam je w misce z miksturą;) 
Wzięłam również małą filiżankę i polewałam włosy od góry, tak aby całość spływała z powrotem do miski;) dzięki temu, wszystkie włosy były zamoczone a mikstura prawie w całości została;) więc wlałam ją później do kąpieli;) ale dodałam 1 l mleka;)
Wcześniej jednak odlałam troszkę do drugiej filiżanki aby obmyć twarz;) 

Co do cynamonu na włosy to nie był zbyt dobry pomysł, gdyż ciężko było go potem wymyć z włosów :) Do kąpieli ciała sprawdził się świetnie! Jako maseczka do twarzy również!
Po takiej wieczornej kąpieli i maseczce na twarz. Rano czułam się wypoczęta. A skóra buzi wyglądała dużo lepiej. 


Myślę, że szczególnie jesienią i zimą taki rytuał piękna się sprawdzi!




Ciekawa jestem jakie są Wasze doświadczenia z mlekiem? Miodem? Cynamonem?

Pozdrawiam serdecznie :)









Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. ;) ja uwielbiam zapach cynamonu i uwielbiam go jeść;) zwłaszcza z odgrzewanym na patelni makaronem lub z knedlami na słodko mniam;)

      Usuń
  2. zazdroszczę kąpieli
    i zazdroszczę wanny :D
    jak to brzmi, ale takie są wady prysznica :P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

SŁONECZNIK - Czy to faktycznie CUDO na trądzik, włosy, paznokcie?

Farba do Włosów Loreal Paris Preference Warsaw 92. Blond. Opinia

Spirulina Maseczka naturalna na włosy. Wit A+E. Jogurt naturalny.