Pasta do zębów LACALUT Aktiv i Sensitive. Oraz sposoby na krwawiące i wrażliwe dziąsła!


 Cześć! Dziś chciałam podzielić się z Wami moimi odczuciami względem pasty do zębów

Lacalut Aktiv i Lacalut Sensitive. Których używam od ponad roku. Na zmianę. Raz sensitiv taz Activ. Jeśli o mnie chodzi, to jestem osobą, która myje zęby dość często. Na tyle na ile mam możliwość.



Czyli są dni kiedy mam czas myć je kilka razy dziennie. A są dni, kiedy brak czasu i praca nie pozwala mi myć ich tak często, jak czuję potrzebę. 


Jestem osobą o wrażliwych zębach i dziąsłach. Dlatego nie każda pasta nadaje się dla mnie.

Gdyż zbyt mocna je podrażnia, a nawet z czasem doprowadza o krwawiących dziąseł.

Stosowałam różne pasty do zębów. Te wybielające i mocno oczyszczające. Niestety moje dziąsła bardzo podrażniały. 

Przypadkiem trafiłam kiedyś na Lacalut Aktiv, a skuszona dobrymi opiniami postanowiłam wypróbować.




Osobiście po ponad roku stosowania. Jestem naprawdę zadowolona.

Zęby są dość białe, dobrze oczyszczone i nie podrażnione. Smak i zapach również mi odpowiada.

Jednak przy moich bardzo wrażliwych krwawiących dziąsłach. Używam ją na zmianę z wersją Sensitive. Z przewagą właśnie tej delikatniejszej wersji, dedykowanej problematycznym dziąsłą.

Po roku stosowania mogę wydać szczerą opinię, że stan moich dziąseł znacznie się poprawił!

Nie krwawią, nie są aż tak delikatne, bo nie są podrażnione. Po przeglądzię dentystycznym okazuje się, że stan moich zębów się nie pogorszył. Nie pojawiła się wyleczona dawno próchnica! Więc w moim przypadku pasta chroni również zęby przed próchnicą. Podkreślę, że ja myję zęby kilka razy na dzień. Około czterech razy jak mam możliwość. I zawsze bezwzględnie na noc. Co napewno też ma wpływ na zdrowsze zęby.

Dlaczego używam na przemian pasty Lacalut Sensitiv z Aktiv??



Ponieważ lubię mieć dobrze oczyszczone zęby w odcieniu bieli. Na tyle na ile to możliwe, gdyż moje szkliwo niestety genetycznie nie należy do białych, a tych bardziej wpadających w krem.

O czym poinformował mnie stomatolog na wizycie, mówiąc że profesjonalne wybielanie  w moim przypadku nie da mega efektu. Przez uwarunkowania genetyczne. 

Jak to ładnie ujął dentysta:" taka uroda". A że nie mogę stosować typowo past wybielających. Ze względu na nadwrażliwość dziąseł i zębów. To od czasu do czasu używam Lacalut Aktiv, gdyż jest łagodniejszy od typowych past wybielających. Niestety nie dam rady używać go non stop. Ponieważ przy dłuższym stosowaniu robi się dla mnie za mocny.

Mimo to, zostanie ze mną dłużej. Tak samo jak wersja Sensitive. Do póki nie znajdę czegoś podobnego lub lepszego. Na ten moment jest bardzo zadowolona obu past używanych naprzemiennie.

Dzięki wersji Sensitive po dłuższym stosowaniu ok. 3 miesięcy, pozbyłam się krwawiących dziąseł. Czy to długo, czy krótko? To zależy od naszych oczekiwań i stanu dziąseł oraz zębów. Moje potrzebowały czasu. Co do krwawiących dziąseł ważny jest też dobór odpowiedniej szczoteczki do zębów, aby nie była zbyt twarda. Jeśli kupimy zbyt twardą szczoteczkę, to warto ją zmiękczyć wyparzaniem wrzątkiem. Więc polewamy jej włosie gorącą wodą z czajnika, lub trzymamy chwilę w kubku z gorącą wodą.

Co jeszcze możemy zrobić gdy dziąsła krwawią? Otóż warto zwrócić uwagę na poziom żelaza i wit. z grupy B, czy nie mamy nie doboru... bo to też może być przyczyną! Przy takich problemach z dziąsłami warto do naszej diety wprowadzić: szpinak, rukolę, groch, fasolę, brokuły, jaja. 


Mam nadzieję, że może przydadzą się komuś moje rady i spostrzeżenia.

Pozdrawiam serdecznie ! :)


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

SŁONECZNIK - Czy to faktycznie CUDO na trądzik, włosy, paznokcie?

Farba do Włosów Loreal Paris Preference Warsaw 92. Blond. Opinia

Spirulina Maseczka naturalna na włosy. Wit A+E. Jogurt naturalny.